Dersin Adı | İleri Moleküler Biyoloji |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BEN 503 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Hücresel ve moleküler biyolojinin kavramlarını birbirleriyle ilişkilendirmek, bir hücrenin hayatı boyunca gerçekleştirdiği fonksiyonları görmek |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders hücre yapısı, DNA, RNA, protein, hücre zarı, hücre iskeleti, hücresel sinyal iletimi, hücre döngüsü ve kanseri kapsamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Hücrelerin Temel Yapısı | Molecular Biology of the Cell, 6th Edition, B Alberts, 2015. Ünite 1. |
2 | Hücre Kimyası ve Metabolizma | Molecular Biology of the Cell, 6th Edition, B Alberts, 2015. Ünite 2. |
3 | Hücrede Makromoleküller | Molecular Biology of the Cell, 6th Edition, B Alberts, 2015. Ünite 3. |
4 | DNA ve Kromozom Yapısı | Molecular Biology of the Cell, 6th Edition, B Alberts, 2015. Ünite 4. |
5 | DNA Eşlenmesi, Onarımı ve Rekombinasyonu | Molecular Biology of the Cell, 6th Edition, B Alberts, 2015. Ünite 5. |
6 | Transkripsiyon ve Translasyon | Molecular Biology of the Cell, 6th Edition, B Alberts, 2015. Ünite 6. |
7 | 1.Arasınav | |
8 | Gen İfadesinin Kontrolü | Molecular Biology of the Cell, 6th Edition, B Alberts, 2015. Ünite 7. |
9 | Membran Yapısı ve Madde Taşınımı | Molecular Biology of the Cell, 6th Edition, B Alberts, 2015. Ünite 10 ve 11. |
10 | Hücre İçi Vesikül Taşınımı ve Dağıtımı | Molecular Biology of the Cell, 6th Edition, B Alberts, 2015. Ünite 12 ve 13. |
11 | Hücre İskeleti | Molecular Biology of the Cell, 6th Edition, B Alberts, 2015. Ünite 16. |
12 | 2.Arasınav | |
13 | Hücresel Sinyal İletimi | Molecular Biology of the Cell, 6th Edition, B Alberts, 2015. Ünite 15. |
14 | Hücre Döngüsü ve Hücre Ölümü | Molecular Biology of the Cell, 6th Edition, B Alberts, 2015. Ünite 17 ve 18. |
15 | Kanser | Molecular Biology of the Cell, 6th Edition, B Alberts, 2015. Ünite 20. |
16 | Final |
Ders Kitabı | Alberts, B. et al. (2015), Molecular Biology of the Cell, Garland Science 6th edition |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Gilbert, S. F., Singer, S. (2011), Developmental Biology, Sinauer Associates Inc.. 11th edition |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 40 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 20 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | 64 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 43 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 15 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 40 | |
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen Bilimleri, Biyomühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri çeşitli Biyomühendislik problemlerini modelleme ve çözme amacıyla kullanır. | X | ||||
2 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; ilgili disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanır. | X | ||||
3 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözer. | X | ||||
4 | Doğa bilimleri ve Biyomühendislik temellerini kullanarak sistem, ekipman veya süreç tasarımı gerçekleştirir. | X | ||||
5 | Biyomühendislik alanındaki yeni gelişmeleri takip ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | X | ||||
6 | Biyomühendislik disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. | X | ||||
7 | Biyomühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların profesyonel iş yaşamına getirdiği kısıtların farkındadır. | X | ||||
8 | Biyomühendislik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | X | ||||
9 | Biyomühendislik alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez/dönem projesi hazırlar. | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Biyomühendislik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. | X | ||||
11 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri evrensel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirir. | X | ||||
12 | Biyomühendislik alanında bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest